Schiphol

Schiphol was vandaag het doel van mijn treinreis.
En omdat het heel mooi weer en zaterdag was, ging Ria met me mee.
De dag begon al goed.
Bij de kaartautomaat vroeg een vrouw of wij een kruidvat treinkaartje wilden overkopen.
Dat wilden we wel en zo kon Ria voor € 12,50 mee.

Het was weer eens druk in de trein, maar gelukkig hadden we zitplaatsen. Vanaf Eindhoven zelfs naast elkaar.
De overstap in Utrecht verliep vlekkeloos.
Vanaf station Schiphol met de roltrap omhoog en jawel hoor, we stonden op het vliegveld.

Ik was niet meer op Schiphol geweest sinds een schoolreisje met de lagere school.
Wel iets veranderd.
Ik herinner me van de eerste keer, dat we een Super Constellation van binnen mochten bekijken.
Zo dicht kwamen we nu niet meer bij de vliegtuigen.
Het Platform is echter wel heel ruim en mooi om vliegtuigen te bekijken.
Alleen weer jammer dat jede vliegtuigen niet kun zien landen of opstijgen.
Dat is te ver weg in de polder.
Het was leuk Schiphol nog eens te bekijken, maar eigenlijk is het een groot winkelcentrum.
Het verschilt niet meer zo veel van Hoog Catrijne of het Orbis ziekenhuis.
Ok, ok, de vliegtuigen. 🙂

Vanuit Schiphol naar de stad.
En wat lag die er schitterend bij.
Allemaal bootjes op het water met etende en drinkende mensen. Wat een drukte.
Zelf ben ik de Westertoren beklommen.

Na nog wat door de stad geslenterd te hebben zijn Ria en ik nog een paar biertjes te lang op een terras gaan zitten. Om net als veertig jaar geleden iets aangeschoten terug naar huis te gaan.

Fijne dag geweest.

2 Reacties to “Schiphol”

  1. john Says:

    saluut, proost, gezondheid ,en wat nog meer op zo’n mooie dag
    het gaat jullie goed.
    John

  2. Ger ten Haaf Says:

    Dank je 🙂

Geef een reactie

