In the Ghetto.

De bomen zijn nog niet helemaal opgeruimd of hun opvolging wordt al geleverd.
Betonblokken.
ik vind het niet vreemd dat een oude kraker van Elvis steeds door mijn hoofd gaat; ” In the ghetto”. Want daar gaat het hier op lijken.

Wat me eigenlijk het meest bezig houd is het gegeven dat juist nu, nu het erop lijkt dat het milieubesef weer een beetje aandacht mag krijgen , juist nu mensen die macht denken te hebben nog meer beton leggen. Nog meer plaats voor auto’s maken. Nog meer groen durven weghalen.

Ze voelen zich zo sterk, maar zijn niet instaat om een draai te geven aan een eenmaal ingeslagen weg.
En duidelijk is dat wie zo iets ontwerpt en laat uitvoeren zelf niet in de buurt woont.

Je houdt ze niet tegen.
Maar zij kunnen ook niets tegenhouden.

Kiezel in de voortuintjes en beton op de openbare plekken.
Laat ik maar op zoek gaan naar iets anders, ’t is mooi geweest hier.
Maar tot die tijd zal ik in mijn tuin planten wat ik planten wil.

Geef een reactie

