Onverantwoord goedgelovig

Vanmorgen niet gaan wandelen. Ik vond het weer te lelijk om in te wandelen.

Zo doende had ik meer als genoeg tijd om de SP brochure; “Onverantwoord Goedgelovig of welbewust misleidend?” te lezen.
De brochure viel erg tegen. Ik kwam geen nieuwe inzichten tegen en de brochure maakt de tweede titel “De Nederlandse steun aan de oorlog in Irak: een reconstructie” niet waar.

Meer dan een reconstructie vind ik de brochure een poging om de PvdA-fractie, die in voorgaande jaren veelvuldig en dringend heeft gepleit voor dit onderzoek , achter het door de Sp aangevraagde onderzoek te krijgen.
Maar helaas komt dit onderzoek er niet. De Pvda fractie stemde deze keer tegen.
De fractiediscipline heeft weer eens gewonnen.

3 Reacties to “Onverantwoord goedgelovig”

  1. john Says:

    Ger, ik ben van mening dat dit op deze wijze moet gebeuren (brochure) om de PVDA te laten inzien dat zij de beer verkocht hebben zonder elke vorm van zelfrespect. Van de PVDA kon je verwachten dat er alles aangedaan dient te worden om in het pluche te zitten. Dan maar kiezersbedrog door het parlementaire onderzoek niet te laten plaats vinden, en te schuilen achter Balkie. Het wissel gedrag van de PVDA is mij natuurlijk niet vreemd. Zie de zwembad affaire in Maastricht. Volgens ons en nog meer fracties bestaat de mogelijkheid om voor hetzelfde geld 2 baden in plaats van 1 duur bad in de geusselt te bouwen. In Maastricht heeft de PVDA gewonnen echter het CDA regeert. Dus nu ook landelijk, het cda heeft toch de verkiezingen verloren maar bepaald waar het naar toe gaat in Nederland. De salon democraten van het PVDA hollen er met het schaamrood op de kaken achter aan. Immers zij zitten in de pluche.
    Ik bvind het jammer dat de waarheid van Iraq niet boven tafel komt. Als je het op deze manier verbergt heb je dus ook iets te verbergen anders kom je toch voor je handelen uit.
    john

  2. Ger ten Haaf Says:

    John,

    ook ik vind het jammer dat de waarheid van Iraq niet boven tafel komt. Meer dan jammer.
    Maar de PvdA hoef je niet te laten inzien dat zij de beer verkocht hebben zonder elke vorm van zelfrespect. Dat weten die mensen zelf maar al te goed.
    Ik denk dat het goed zou zijn als de SP eens voor eigen parochie onderzoek zou doen naar het gegeven dat Sociaal Democraten nooit met een linkse partij samenwerken.
    Keer op keer vertel ik dat tegen Sp ers, maar keer op keer weten ze het beter en bouwen ze luchtkastelen waarin ze samenwerken met de PvdA.

  3. john Says:

    Ger
    Mijn idee om door de SP een eigen onderzoek te doen. Ook de samenwerking met PVDA vind ik nog heel ver weg. Ik wil niet samenwerking met een partij die alle kanten opwaait zo als het hen uitkomt.
    john

Geef een reactie

